GDPR
Denna dataskyddspolicy informerar om hur Svensk inspektion & konsulttjänst AB använder och hanterar personuppgifter i enlighet med rådande lagstiftning och förordning.
Hantering av personuppgifter
För att kunna bedriva affärsverksamhet, behöver SIKT behandla personuppgifter enligt nedan. SIKT gör det med största hänsyn till den enskildes integritet.
Insamling och användande av data
Information och användning av data som samlas in från exempelvis webbplatser, kontaktuppgifter via e-mail och telefon samt kund- och leverantörsmöten är t ex. namn på kontaktpersoner (referenser) och telefonnummer samt mailadresser tillhörande kontaktpersonerna, arbetstitel och position i företaget, faktura- och leveransadresser, organisations/personnummer, bankgiro, bankkontonummer. Detta för att kunna göra affärer med våra kunder och leverantörer.
Historik
Historiska personuppgifter såsom tidigare köp av tjänster, betalning och kredithistorik sparas i syfte för utvärdering mm.
Kontakt med SIKT
Information utifrån kontakt såsom förfrågningar, presentation i försäljningssyfte eller andra anledningar sparas i den mån det kan vara av intresse för verksamheten både i nutid men även i framtid.
Utlämnande/överföring av personuppgifter
Vi kan komma att lämna ut nödvändig information till berörda myndigheter. Uppgifter kan även lämnas ut till tredje part, exempelvis underleverantörer, återförsäljare och distributörer för att kunna genomföra uppdraget.
Varaktighet för lagring
Information sparas så länge den är nödvändig för sitt syfte eller så länge det krävs enligt lag eller redovisningskrav.
Återkomst till dina personuppgifter
Personer som SIKT lagrar uppgifter om har rätt att få tillgång till sina uppgifter och få felaktiga uppgifter rättade. Personer har rätt att ta tillbaka sitt samtycke till insamling och få sina uppgifter raderade om inga lagliga hinder finns.
Ansvar
SIKT skall inte hållas ansvarig för personuppgifter som kan komma att tillhandahållas från tredje part.